תת פעילות בלטת התריס ופיברומיאלגיה - מה קודם למה…?

האם תת פעילות בלוטת התריס ופיברומיאלגיה הן אותה הגברת בשינוי עדרת?

דר' נורברט קורלנד מעניק במשך שנים רבות טיפול מסור, עם הצלחות חסרות תקדים לחולים הן בתת פעילות בלוטת התריס והן לחולים בפיברומיאלגיה.
דר' קורלנד פועל ממרפאתו בכפר סבא אך מטופליו פרוסים על פני הגלובוס כולו. דר קורלנד נחשב למוביל בשיטת הטיפול הייחודית המאפשרת למטופליו לחזור לתפקוד מלא בחיי היומיום שלהם. לקבלת ייעוץ וקביעת תור פנו דרך צור קשר, או בטלפון המופיע באתר.

המשותף לתת פעילות בלוטת התריס ופיברומיאלגיה

המשותף הבולט ביותר לפיברומיאלגיה ותת פעילות בלוטת התריס הנו ששתיהן תסמונות אשר תופעות הלוואי שלהן עלולות לבלבל ולא להשתמע באופן חד משמעי מהאבחון הדיאגנוסטי הרגיל (בדיקות דם). לעתים גם כאשר נעשית בדיקת דם לבחינת רמת ה-TSH ומתקבלת תוצאה בטווח הנורמה עדיין יתכן מצב פתולוגי של תפקוד הבלוטה המתבטא בתת פעילות בלוטת התריס.
פיברומיאלגיה הנה תסמונת שאבחונה הקליני מורכב הרבה יותר. כיום ידוע שלמחצית מהסובלים בפיברומיאלגיה הגורם למחלה הנו תת פעילות בלוטת התריס. ומכאן החיבור הישיר בית שתי תסמונות אלה. כיום נהוג לראות בתפקוד לא מאוזן של בלוטת התריס כאחד הגורמים הישירים לפיברומיאלגיה ולרוב טיפול הורמונלי מאזן בתת פעילות בלוטת התריס מביא להקלה עד הכחדה של תופעות הלוואי השליליות של התסמונת.

תת פעילות בלוטת התריס ופיברומיאלגיה - רק סטטיסטיקה? 

יחד עם זאת עלינו לזכור שזהו קשר שאינו סטטיסטי בלבד אלה מצביע על כך שלצד הסימפטומים המשותפים לשתי התסמונות גם גורמים משותפים הנובעים מהפרעה ותפקוד לא תקין של יותר ממערכת אחת בגוף.
כיום קיימת מודעות גבוהה ביותר להשפעה הרב מערכתית הן של של פעילות יתר של בלוטת התריס והן של תת פעילות בלוטת התריס. לשני המקרים ישנם סימפטומים פיזיולוגים ראשוניים אולם לצד אלו מופיעים סימפטומים מורכבים של התפקודים הקוגניטיביים והנפשיים כאחת.
פיברומיאלגיה כאמור אינה דומה לתת פעילות בלוטת התריס אלה נגרמת ממנה, לעתים, אולם לפיברומיאלגיה תופעות לוואי נוספות וגורמים נוספים.
ראוי לציון שאבחון וטיפול יעילים בחוסר תפקוד של בלוטת התריס מונע לרוב העמקה והחרפה של סבלם של הלוקים בתסמונת פיברומיאלגיה.
דר' נורברט קורלנד מטפל בעל ניסיון רב באבחון וליווי מטופלים בעזרת שיטה ייחודית המאפשרת להם לשוב לחיי שגרה תקינים ומאוזנים ללא הסבל ותופעות הלוואי של שתי התסמונות. צרו קשר עם דר' קורלנד לייעוץ, אבחון וטיפול בתת פעילות בלוטת התריס ופיברומיאלגיה כאחת.





תגובות