פיברומיאלגיה - מכאב משתק לתפקוד מלא

פיברומיאלגיה  - היסטוריה של טיפולים מפוספסים

דר' נורברט קורלנד הגיע אל תחום הטיפול  בפיברומיאלגיה מתוך עבודתו רבת השנים בתחומי הטיפול בכאב וגורמיו. מתוך עבודתו, לימודיו ומחקריו קיבע עצמו דר' נורברט קורלנד כנציג הבלעדי לישראל והמזרח התיכון עליו ממליץ המרכז לטיפול בפיברומיאלגיה שבסנטה מוניקה קליפורניה.
דר' נורברט קורלנד פועל מקליניקה ייעודית לטיפול בפיברומיאלגיה השוכנת בכפר סבא אולם לקוחותיו פזורים בכל העולם. דר' נורברט קורלנד מוביל שיטה טיפולת בפיברומיאלגיה אשר מאפשרת לסובלים ממגבלות תפקודיות משמעותיות הנלוות ללוקים בפיברומיאלגיה לשוב ולתפקד בחיי היומיום כמעט באופן מלא.
פיברומיאלגיה מהווה אפילו כיום שם כולל למכלול של סימפטומים אשר הופעתם והשפעתם שונה באופן מהותי מחולה לחולה. על אף שורשיה העתיקים למדי פיברומיאלגיה הנה תסמונת שרק במחצית המאה הקודמת הוגדרה כתסמונת בעלת שם שלה הגדרות ברורות. בשונה ממחלות רבות אחרות הגדרותיה של הפיברומיאלגיה היו בתחילה שליליות, כלומר, קיומם של תסמיני כב וחוסר תפקוד ללא ההסברים הדיאגנוסטיים המקובלים לתופעות לוואי אלה. לדוגמא כאבי מפרקים או שרירים ללא כל ממצא פתולוגי של פגיעה ברקמות או דלקת כל שהיא.
היותה של פיברומיאלגיה תסמונת רבת פנים שהתסמינים החיצוניים שלה באים לביטוי באופן שונה מחולה לחולה היווה מכשלה בפני פיתוח גישה טיפולית אחידה במשך שנים רבות.
כיום ידועים מקרים רבים בהיסטוריה של הרפואה בהם חולים ובעיקר חולות, שנקלעו למצבי משבר חמורים של חוסר תפקוד. כתוצאה מאבחון לקוי שבעקבותיו ניתן טיפול שגוי. טיפול שלעתים אף גרם להחמרה במצבו הקליני של החולה עד כדי אשפוז במחלקות כרוניות ללא תקווה לריפוי.
מכיוון שפיברומיאלגיה הנה מחלה רב מערכתית שלה גם תסמינים בתחום הנפשי ולא רק הפיזיולוגי במקרים רבים יוחסו גורמי המחלה לתחום הנפש. ייחוס זה גרר מצבי קיצון של חוסר תפקוד מוחלט וסבל הולך וגובר ללא שום תקווה ללוקים בתסמונת. מאחר והיסטורית אחוז הסובלות במחלה היו נשים היה מקובל לשייך את המחלה לאין סוף גורמים שלא אפשרו אבחון וטיפול יעיל במחלה.
גם לרפואה המודרנית היה קשה להתמודד עם רמת השונות הגבוהה הקיימת בסימפטומים של המחלה ומכאן שלא נעשו ניסיונות מחקריים לאתר ולהגדיר הן את גורמי המחלה והן את אמצעי ריפוי, התרופות. ידוע כיום  שבמשך שנים היו התהליכים הדיאגנוסטיים נעשים על דרך השלילה והאלימינציה וכך תוך כדי תהליך היו החולים סופגים לגופם תרופות שהיו גורמות להם נזק (לעתים בלתי הפיך). 
בעשור האחרון הצטרפה פיברומיאלגיה למספר מחלות ותסמונות אשר העולם המחקרי מקדיש להם קצת יותר משאבי מחקר ואכן במחקרים פורצי דרך נמצאו ממצאים חד משמעיים אשר מבחינים את המחלה מתסמונות ומחלות אחרות.
התרופות והטיפול בפיברואמיאלגיה עדיין מתבסס על הגישות השמרניות ומכאן ייחודו של דר' קורלנד המייצג גישה טיפולית ייחודית בפיברומיאלגיה.
דר' קורלנד משתמש בגואיפנזין לטיפול והכחדה של הסימפטומים השונים של התסמונת. לגואיפנזין אין תופעות לוואי כלל והוא אינו גורם כל נזק ובנוסף מקורו בטבע. הטיפול בו מביא את רוב המטופלים למצב של תפקוד מלא והכחדה כמעט מוחלטת של התופעות מעוררות הסבל.
פנו לאדר' נורברט קורלנד דרך צור קשר באתר או בטלפון המופיע באתר. נשמח לקבוע לכם פגישת ייעוץ שתהווה את תחילת דרככם אל חיים ללא סבל יומיומי.

תגובות