הטיפול בפיברומיאלגיה כמרכיב בהעצמה נשית


טיפול בפיברומיאלגיה - התמודדות עם הסבל הבלתי מאובחן
התקווה - טיפול בפיברומיאלגיה

דר' נורברט קורלנד עוסק בטיפול בפיברומיאלגיה ופיתח גישה ייחודית לאבחון וטיפול במחלה בעזרת גואיפנזין שללא תופעות לוואי מסייע למטופליו לחזור לתפקוד מלא ולהמשיך בחיי היומיום שלהם.
הפיברומיאלגיה עולה לכותרות בתקופה האחרונה ומבססת את מקומה בתודעת הציבור כאחת מהמחלות השקופות,מחלות מגדריות, מהן סובלות בעיקר נשים. כחלק מהליכים גלובליים של העצמה נשית והכרה בערכה וכוחה של האישה. בזכות מיקומן של נשים בעמדות כוח והשפעה, חברתיות, כלכליות וגם בתחום הרפואה הכללית והמחקרית התפתחה מודעות עצומה לטיפול בפיברומיאלגיה ומאפייניה.
פיברומיאלגיה הנה שם המצביע על קיומה של תסמונת בעלת סימפטומים מורכבים, אשר על פניו לא ניתן לאתר לה גורמים מוגדרים. הביטויים העיקריים של המחלה הנם כאבים כרוניים ללא הסבר קליני. עייפות כרונית שלא ניתנת להסבר ישיר. במקרי הקיצון התסמינים כוללים קשיי נשימה ובעיות במערכת העיכול ללא גורמי מחלה הניתנים לאיתור בבדיקות רגילות.
כלומר לפנינו מצב שבו קיים סבל מתמשך והפרעות בתפקוד מערכות חיוניות בגוף, ללא סימפטומים נראים לעין או לאיתור קליני. וכאשר מתבצעות לאיתור פתולוגיה כזאת או אחרת התוצאות העולות הן שליליות על אף הסבל, הכאב וחוסר התפקוד של החולה.
כיום על אף שמחלת הפיברומיאלגיה הוגדרה כמחלה ונכללת בקבוצת מחלות המכונות "מחלות שקופות", משום הקושי הגדול לאתר גורמי מחלה ובשל הסיבה שתסמיני המחלה אינם נראים לעין ההתייחסות היא למחלה מורכבת רב מערכתית אשר על פי מחקרים אחרונים ניתנת אף לאיתור בבדיקות MRI ייחודיות של זרימת הדם במוח.

טיפול בפיברומיאלגיה - תהליך אבחון שגוי

טיפול בפיברומיאלגיה

במשך שנים רבות שררה חוסר תמימות דעים בקרב הממסד הרפואי על עצם הגדרתה של פיברומיאלגיה כמחלה ומכאן שגם הטיפול בפיברומיאלגיה היה נתון לאי הסכמות וויכוחים ועימותים מקצועיים בין רופאים מאסכולות שונות. הטיפול בפיברומיאלגיה היה לרוב טיפול הדרגתי בסימפטומים ושכזה לרוב לא הושגו תוצאות משביעות רצון ולעתים לא היו תוצאות החלמה כלל.
הליך הטיפול בפיברומיאלגיה נבע מדרך אבחון המחלה והיה על דרך השלילה. יש לזכור שמדובר במחלה מורכבת שלה תסמינים משותפים למחלות נוספות. הטיפול בפיברומיאלגיה היה התאמה של תרופה לתלונת החולה ומעבר מרופא לרופא במקצועות השונים לקבלת טיפול. כל רופא היה רושם תרופה מתחומו וכאשר לתרופה לא הייתה השפעה היו הרופאים רושמים תרופה נוספת ומשזאת לא גרמה לכל השפעה שללו את קיומה של מחלה זאת או אחרת ורק לאחר שהחולה הייתה "זוכה" להתנסות במספר תרופות שלעתים אף גרמו נזק רב. השפיעו ומצבה היה ממשיך להחמיר הגיעו הרופאים למסכנה שמדובר בפיברומיאלגיה שהינה מחלה רב מערכתית ולכן נדרשת התייחסות רב מערכתית על מנת למצוא טיפול בפיברומיאלגיה שיסייע למטופלות להיגמל מהסבל.
כבר שנים רבות שדר' נורברט מאבחן ומטפל בפיברומיאלגיה מתוך הגישה המכירה בקיומה של תסמונת רב מערכתית זאת וההכרה בצורך להתאים לכל חולה ולחולה את מינוני הטיפול המתאימים לה.
ניתן ליצור קשר עם דר' נורברט ולקבוע פגישות ייעוץ לאבחון וטיפול בפיברומיאלגיה על פי גישתו.

תגובות